Często zadawane pytania
Wynajmij z nami mieszkanie
Mieszkanie może wynająć każda pełnoletnia osoba (lub grupa osób), po przejściu procesu weryfikacji – swojej tożsamości, dochodów i historii kredytowej. Weryfikacja prowadzona jest za pośrednictwem firmy SimpleRent.
Obywatele polscy muszą przedstawić dowód tożsamości. Obcokrajowcy muszą przedstawić Paszport oraz – jeśli posiadają – numer PESEL.
Zapraszamy najemców ze zwierzętami domowymi, przypominamy jednak o konieczności stosowania się do Regulaminu Mieszkańców. Za zachowanie zwierząt odpowiada Najemca.
Każdy najemca otrzymuje 2 komplety kluczy do mieszkania oraz klucz do skrzynki na listy. Dodatkowy komplet kluczy Najemca może zamówić w Biurze Najmu (jest on dodatkowo płatny).
Każda osoba będąca Najemcą lub małoletnie dziecko wspólnie zamieszkujące może zostać zameldowane w wynajętym mieszkaniu na czas oznaczony nie dłuższy niż zawarta umowa najmu. W celu zameldowania należy udać się do właściwego dla budynku Urzędu Dzielnicy z umową najmu.
Umowa najmu
Nasi najemcy podpisują umowę najmu instytucjonalnego, a jej zapisy uzależnione są od wyniku weryfikacji.
Umowy zawieramy na okres minimum 12 miesięcy. Jeśli chcesz zawrzeć umowę na krótszy okres, skontaktuj się z Biurem Najmu w wybranej lokalizacji.
Najemca przy zawarciu umowy zobowiązany jest do wpłaty kaucji, zakupu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej najemcy na okres trwania umowy (OC Najemcy pokrywa również szkody spowodowane przez zwierzęta) oraz zakupu ubezpieczenia najmu (wysokość składki uzależniona jest od wyniku weryfikacji).
Kaucja to depozyt pobierany przez właściciela mieszkania na poczet ewentualnych rozliczeń mediów lub zniszczeń powstałych w wynajmowanym mieszkaniu. Kaucja nie jest czynszem za ostatni miesiąc, jest rozliczana po zakończeniu najmu i zwracana lokatorowi.
W przypadku większości nieruchomości kaucja wynosi równowartość opłat za 1 miesiąc (czynsz najmu oraz opłaty administracyjne i zaliczki za media).
Każdego miesiąca najemca – w terminie do 10 dnia miesiąca – płaci: Czynsz najmu (przychód Właściciela), Opłaty administracyjne (są to koszty utrzymania części wspólnych budynku – tj. sprzątanie, ochrona oraz indywidualny internet w lokalach), Zaliczkę na media (szacunkowa opłata za wodę zimną i ciepłą, odprowadzenie ścieków, ogrzewanie, wywóz śmieci) – jest ona rozliczana 2 razy w roku lub przy zakończeniu umowy. Opłaty za energię elektryczną najemca opłaca na bieżąco na podstawie otrzymanych faktur.
Standard naszych osiedli
Nasze mieszkania wyposażone są w zabudowę kuchenną wraz ze sprzętem AGD (lodówka z zamrażalnikiem, zmywarka, płyta indukcyjna, okap, piekarnik), łazienka z prysznicem lub wanną oraz pralką. Pokoje są wyposażone w meble ruchome – stół z krzesłami, kanapa z funkcją spania, stolik kawowy, komoda pod telewizor. W sypialniach łóżka z materacem, pojemna szafa oraz stoliki nocne.
Nasze mieszkania przeznaczone są na najem długoterminowy i nie posiadają takiego wyposażenia.
Oferujemy miejsca parkingowe oraz komórki lokatorskie na wynajem, ich wynajęcie nie jest obowiązkowe. Zapytaj o dostępność w Biurze Najmu.
W mieszkaniach jest indywidualny dostęp do internetu. O jego parametry zapytaj w Biurze Najmu. U nas internet jest wliczony w cenę najmu.
Usterka w mieszkaniu – co dalej?
Najemca we własnym zakresie:
- regularnie czyści filtry (w zmywarce, pralce, okapie oraz w wentylatorach mechanicznych w mieszkaniu*/jeśli występuje)
- dba o drożność i czystość odpływów w prysznicu/ wannie, zlewie oraz umywalce
- wymienia przepalone żarówki
- dba o roślinność w ogrodzie, jeśli wynajmuje lokal z ogrodem (przycina trawę oraz inne rośliny, podlewa w okresach suszy)
- sprawdź czy urządzenie jest podłączone od prądu/wody
- oczyść wszystkie filtry w urządzeniu
Jeśli filtry są czyste, urządzenie jest podłączone do wody i prądu – i sprzęt dalej nie włącza wybranego programu – skontaktuj się z nami.
- rozmroź i umyj całą lodówkę (usuń cały lód z zamrażalnika)
- ponownie włącz urządzenie
Jeśli po usunięciu lodu z zamrażalnika lodówka nie zacznie chłodzić – skontaktuj się z nami.
- sprawdź czy bezpieczniki na tablicy rozdzielczej w lokalu są włączone (wszystkie uniesione do góry)
- sprawdź czy bezpieczniki przy liczniku są włączone (w przypadku braku dostępu poproś Ochronę Budynku o pomoc). Jeśli przy liczniku bezpiecznik jest wyłączony i zaklejony plombą – pod żadnym pozorem nie wolno jest go ruszać. W takim przypadku musi przyjechać Technik od Dostawcy prądu.
- upewnij się, że zapłaciłeś wszystkie rachunki od Dostawcy prądu. Ponowne przyłączenie elektryczności w przypadku zaleganiu z płatnościami wiąże się z dodatkowymi opłatami, którymi będzie obciążony najemca lokalu.
W przypadku zalania lokalu najemca jest zobowiązany do działania w celu ograniczenia szkód – zarówno we własnych rzeczach jak i w wyposażeniu lokalu. Należy niezwłocznie zakręcić wodę w lokalu (obok wodomierzy) i skontaktować się z naszym biurem. W przypadku zalania pochodzącego z sąsiednich lokali lub z zewnątrz budynku najemca niezwłocznie powinien zgłosić zalanie na recepcji budynku lub do administratora.
W przypadku zalania podłogi wodą spod prysznica – najemca zobowiązany jest do oczyszczenia odpływu prysznica i usunięcia skutków zalania.
Zakończenie umowy najmu
Jeśli chcesz pozostać w mieszkaniu dłużej, skontaktuj się z Biurem Najmu, ustalimy warunki przedłużenia umowy najmu.
Najemca jest zobowiązany do zwrotu lokalu w stanie niepogorszonym, co oznacza, że lokal ma być gruntownie posprzątany. Prosimy o usunięte wszystkich rzeczy, opakowań oraz o opróżnienie – koszy w kuchni i łazience, usunięcie wszystkich przedmiotów z balkonów, ogrodów, komórek lokatorskich oraz miejsc parkingowych. Niedopełnienie końcowego sprzątania skutkuje koniecznością zamówienia przez nas sprzątania i obciążenia kosztami sprzątania najemcy.
Kaucja zostanie rozliczona w ciągu 30 dni od zdania lokalu, po rozliczeniu zużycia mediów i wycenie ewentualnych zniszczeń.